OBJEDNÁVKA

KONKRÉTNE ZÁSADY OBJEDNÁVANIA TLMOČENIA a SMS komunikácie

  • SMS v prac.čase 8.00-16.00 (prijateľné je od 7.00) pokiaľ sa nejedná o súrny urgentný prípad, či tlmočnícku pohotovosť, prosím rešpektujte pracovný čas tlmočníka, rovnako by sa vám nepáčilo, keby vám z práce telefonovali alebo písali ohľadom práce v noci o 22,00 alebo ráno o 4,00.... tlmočník má určený pracovný čas, pokiaľ je to súrne, snaží sa vám pomôcť aj mimo prac.času, ale prosíme vás, našich klientov, aby ste rešpektovali každého právo na súkromie, voľný čas, ktorý chce venovať aj svojej rodine, či blízkym, veď i vy máte voľný čas, ktorý chcete stráviť s rodinou, priateľmi, známymi a ste neradi vyrušovaní!
  • súrny urgentný prípad (týka sa obj.na zajtrajší deň – zmena, zrušenie, termín napr. u lekára, či na súde, na úrade dohodnutý termín treba zmeniť a pod., čo je treba riešiť nasledujúci deň)
  • tlmočnícka pohotovosť – vážny úraz, havária, pôrod, úmrtie, veľmi vážny zdravotný problém (treba brať ohľad na prácu tlmočníka, ktorý má určený prac.čas a treba skutočne zvážiť, či je to prípad práve pre tlmočnícku pohotovosť, ak si nie ste istí, radšej kontaktujte riaditeľa? )
  • priorita tlmočenia klientom – vysvetlenie - prosíme klientov, aby skutočne zvážili prioritu tlmočenia, pokiaľ to nie je súrne, aby zbytočne nestresovali tlmočníkov a nepísali zbytočne veľa a opakovaných sms, ak tlmočník neodpovie, naozaj je nepríjemné, ak práve tlmočník tlmočí práve napr. u lekára a vyrušujú ho prichádzajúce správy, samozrejme nemôže hneď reagovať, odpovedať, či riešiť Váš problém, potom prichádza aj k strate sústredenia tlmočníka a ovplyvňuje to jeho výkon práve prebiehajúceho tlmočenia. Nepríjemné sú potom správy, ak hneď nereagujeme, ktoré od vás prichádzajú ako napr.“haló...?“, my pracujeme pre vás, pracujeme pre vás radi, ale máme viac ako 80 klientov... Preto musíte pochopiť, že nemôžeme vždy hneď reagovať na vašu sms a odpovedať vzápätí, niekedy sa stane, že požiadavka príde formou sms aj od 4 klientov naraz, preto je na nás, zvážiť, komu odpovieme prioritne. Boli by sme radi, aby naše služby boli čo najlepšie, práve preto potrebujeme vašu podporu a pochopenie, trochu ľudskosti aby sme mohli pre vás dobre pracovať a pomáhať vám v komunikácii s okolitým prostredím. Tlmočíme pre vás radi a sme radi, že je vás toľko, ktorí naše služby využívate a vaše požiadavky na nás rastú a to je dobre, veľmi sa z toho tešíme (vyzdvihnúť pozitíva TS pre klienta....práca, súkromie, riešenie problémov, atď)
  • tabuľka obsadenosti tlmočníkov – miesto, kde ju nájdu klienti, prípadne vysvetliť ako funguje, čo ktoré pole znamená, vysvetlivky.... (fcb, www.taspo)
  • systém SMS objednávok tlmočníkom: stačí napísať jednému tlmočníkovi (pozrieť si v prípadne v tabuľke na fcb alebo www.taspo, ako pracujú a osloviť toho, kto je v práci, teda nie je v tabuľke na červeno, a teda nepracuje), napíšete svoj problém, akonáhle tlmočník bude môcť reagovať, odpovie vám, ak je výsledok pre vás negatívny – nemôže tlmočiť, alebo inak vám nemôže práve pomôcť, tlmočník túto vašu požiadavku preposiela kolegom. Sami tlmočníci medzi sebou komunikujú a posunú problém práve tomu, kto je voľný a pod. Je zbytočné, aby ste písali naraz napr. tlmočníkom, pretože zbytočne dochádza k nedorozumeniam, zdržovaniu, tlmočníci potom zbytočne naraz môžu riešiť váš problém, stáva sa, že naraz napr.telefonicky oznamujú tú istú správu aj dvaja naraz, je to neprofesionálne.